Kanovaren - Reisverslag uit Érezée, België van Anoek Arie - WaarBenJij.nu Kanovaren - Reisverslag uit Érezée, België van Anoek Arie - WaarBenJij.nu

Kanovaren

Door: Anoek Arie

Blijf op de hoogte en volg Anoek

27 Mei 2016 | België, Érezée

Goedemiddag!
Vrijdag avond 27 mei t/m zaterdag 28 mei 2016, zomerse dag maximaal 20 graden.
Weekend naar Steinbach (andere locatie)
We werden in de avond naar Steinbach gebracht, rond 10 uur in de avond kwamen we aan en kregen een heel leuk ontvangt door Peter (de coördinator daar). Zaterdag middag mochten Lieke en ik vlotten bouwen begeleiden. Dit was erg leuk omdat we een groep jongeren hadden en die maakte de meest creatieve vloten die ik gezien heb, iedereen was ook niet droog gebleven. Het zag er meer uit als een poolparty dan serieus vlotbouwen.


Zaterdag avond 28 mei t/m zondag 29 mei 2016, bewolkt maximaal 10 graden.
Zaterdag avond werden Lieke en ik weer terug gebracht naar Blier, we moesten nog wel tanken in Luxemburg en wat afgeven op een camping waar colleg's zaten. dus we waren pas om 1 uur s'nachts pas terug.

Het was een hele drukke dag zondag. Ik heb veel rond gereden in de Terano, boodschappen gedaan en mensen weggebracht. I

In de na middag belde Ronald (die bij kano stond) Lisa (de coördinator van Blier). 'Er is een kano kwijt' Zei Ronald. Lisa wilde dat er een paar stagiaires naar toe gingen om mee te zoeken, ook was Martijn eigenlijk al vrij en zou rond 4 uur in de na middag naar huis gaan rijden. Maar hij mocht niet naar huis tot de kano gevonden was. Daarom stapte Lieke, Demi en ik in zijn auto en reden naar het instappunt van de kano's. Toen we daar aankwamen wisten we nog niet hoe we de kano gingen zoeken.. We moesten zelf kanovaren, maar Demi had nog nooit gekanood, dus we gingen samen in één kano. Toen we in de kano stapte ging het al meteen mis, achterste voren ging de kano, door de harde stroming van het water.

Na ongeveer 1 uur zoeken op het water, geen 1 maar 2 kano's gevonden, allebei van RHM! Martijn heeft de kano's gepakt door door het water te lopen zonder schoenen. Onder tussen zaten Demi en ik in de kano in de bosjes te wachten op hem en we zongen 'I would walk on water, just to be with you'... Hij kon er niet om lachen. Ook zongen we na dat we een eendje zagen 'Alle eendjes zwemmen in het water'.

Heel de tocht had het geregend en we waren helemaal doorweekt
Nadat we de kano's opgehaald hadden moesten we dus nog naar het eindpunt kanoën. Na elke bocht hoopte ik erop dat we Lieke en Ronald zagen (die stonden met de bus bij het eindpunt).

Na nog ongeveer 2 uur gekanood te hebben zag Martijn ze dan eindelijk, hij zei 'Ik zie ze', maar ik geloofde hem niet, want ik zag ze niet. Dus reageerde ik 'Dat meen je niet...'. Het was wel zo! Martijn en ik deden 'Wie er als eerste is'.. En ik was natuurlijk als eerst :)

Eindelijk uit de kano gestapt, ging ik eerst meteen mijn broek uit doen, omdat het zo koud was. Ik had helemaal blauwe lippen. Dit trok ik mijn vest aan als rok en ging lekker warm in de bus zitten. Hierna moesten we nog terug naar het begin punt om de kano's op de trailer te zetten en de trailer naar de opslagplaats te parkeren, toen moesten we ook nog de klimwand ophalen in Hotton en toen ook weer terug zetten bij de opslagplaats.

Eindelijk weer in Blier aangekomen ben ik meteen onder de douch gesprongen en er voorlopig onder blijven staan. Daarna moesten we nog eten, we hadden pannenkoeken in de magnetron gedaan. Lekker!!

Vanaf woensdag 1 mei ben ik weer even thuis, lekker bijkomen en uitslapen. Ook zal ik te vinden zijn bij de MAC DRIVE!

Au revoir!

  • 01 Juni 2016 - 12:43

    Brigitte:

    Fijn om te kunnen lezen hoe het met je gaat én dat je weer in de buurt bent !
    Hopen je gauw ook te zien, uiteraard niet bij de MAC drive

  • 01 Juni 2016 - 18:51

    Martina:

    Hahaha hele belevenissen daaro in Belgs.. Leuk!

  • 06 Juni 2016 - 10:54

    Renske:

    Hoi Anoek,

    Wat een leuk verhaal! Zo te horen heb je het wel naar je zin! En gelukkig is de kano ook weer terecht!

    Thuis weer een beetje bijgekomen? (En natuurlijk lekker gegeten bij de MAC ;P )

    Veel succes nog verder!

    Groetjes,
    Renske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoek

Actief sinds 18 April 2016
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 3057

Voorgaande reizen:

09 Mei 2016 - 17 Juni 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: